Bali – Lankavi i Kuala Lumpur napomene
NAČIN PLAĆANJA:
• Uslovi plaćanja: Prilikom prijavljivanja plaća se 350 € u dinarskoj protiv vrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan uplate, a ostatak sume plaća se u agenciji u dinarsko jprotiv vrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan uplate, najkasnije 6 nedelja pred put.
- gotovinski
• kreditnim karticama Intesa banke do 6 mesečnih rata
• čekovima građana do 6 mesečnih rata
• ostalim platnim karticama (Master, Visa, Maestro i Dina)
• preko računa
• administrativna zabrana
Preporučujemo ranije prijave jer je broj mesta ograničen. Prilikom prijave potrebno je dostaviti skeniranu prvu stranu pasoša, u suprotnom agencija ne snosi odgovornost od štampanja aviokarata sa pogrešnim imenom. Prijava je validna jedino uz uplatu avansa. Dokumenta za vize potrebno je dostaviti najkasnije mesec dana pred put. Ukoliko putnici ne dostave dokumenta za vize u navedenom roku, dužni su da sami obezbede vize za putovanje. Ukoliko putnici sami pribavljaju vize, dužni su da kopiju vize dostave do 15 dana pred put.
VAŽNE NAPOMENE:
- Putnici su dužni da prilikom potpisivanja Ugovora o putovanja zaposlenima u turističkoj agenciji daju tačne podatke o imenu i prezimenu istovetno imenu i prezimenu kako je napisano u pasošu. Po potvrdi rezervacije i uplati akontacije, izdaje se avio karta. Na redovnim linijama prilikom izdavanja avio karata ne postoji mogućnost refundacije avio karte, kao ni promene imena, prezimena kao ni datuma putovanja. Ovo pravilo je ustanovljeno od strane avio kompanije. Svaka promena, ako je moguća, će biti dodatno naplaćena od putnika, a prema uslovima i cenama koje propisuje avio kompanije.
- USLOVI ZA ULAZAK U INDONEZIJU/ NA BALIDržavljanima Srbije za ulazak na Bali više nije neophodna vakcina.
- Državljanima Srbije neophodna je viza za ulazak u zemlju. Ona se dobija po sletanju na aerodrom (on arrival) i košta 35$. Za dobijanje vize neophodno je posedovati validan pasoš, koji mora važiti najmanje 6 meseci od momenta ulaska u zemlju. Takođe, od 14.02.2024. potrebno je platiti taksu za Bali u iznosu od 10$, a to je moguće izvršiti online na sledećem linku – taksa za Bali.
- USLOVI ZA ULAZAK U MALEZIJU
- Državljanima Srbije neophodna je viza za ulazak u Maleziju. Ona se vadi u ambasadi Malezije u Beogradu i košta 700 RSD + 500 RSD usluge viziranja. Za putovanje u ovu državu i dobijanje vize potrebno je da pasoš bude važeći najmanje 6 meseci od trenutka povratka u zemlju, kao i da imate 2 prazne stranice u pasošu koje su jedna pored druge. Dokumenta potrebna za vizu su:
1. Zahtev za izdavanje vize ,
2. Fotografija dimenzija 3.5cm x 5.0cm.
OPŠTE INFORMACIJE:
Bali
Republika Indonezija je država je u jugoistočnoj Aziji. Obuhvata arhipelag od 13.466 ostrva i najveća je ostrvska država na svetu i po broju stanovnika i po površini. Najnaseljenija ostrva su Java i Sumatra, a najpoznatije i turistički najposećenije Bali. Bali predstavlja popularno turističko odredište, lokalno stanovništvo živi i radi od turizma, pored poljoprivrede, na Baliju je prisutan veliki broj hotela i letovališta, jer ostrvo posete milioni turista godišnje. Ostrvo je bogato ribom, pirinčem, kokosovom palmom, bananama, ananasom, kakaom, kafom, pamukom i duvanom, pa je to roba koju najviše izvozi.
Površina: blizu 2 miliona km²
Broj stanovnika: 260 miliona
Glavni grad: Džakarta
Službeni jezik: indonežanski
Državno uređenje: Republika Indonezija
Vremenska zona: od UTC +7 do UTC + 9
KLIMA
Indoneziju karakteriše ekvatorijalna klima, sa dva monsunska godišnja doba: vlažnim i suvim. Kišna sezona traje od oktobra do marta, a sušna od aprila do septembra kada je ujedno i najbolje vreme za posetu Baliju. Medjutim, budući da se radi o području oko ekvatora, kiše se mogu javiti u bilo kom period godine. Prosečna godišnja količina padavina u nizijskim predelima se kreće između 1.780 i 3.175 litara po kvadratnom metru, dok je u planinskim oblastima i do 6.100 litara po kvadratnom metru. Najviše padavina imaju planinski predeli, naročito zapadna obala Sumatre, zapadna Java, Kalimantan, Sulavesi i Papua. Vlažnost je velika u celoj zemlji, u proseku oko 80%. Promene temperature tokom godine su veoma male, a prosečna temperatura tokom dana je između 26 i 30 °C.
NAJBOLJE VREME ZA POSETU INDONEZIJE/BALIJA
Glavna turistička sezona za posetu je od juna do septembra. Osim pogodnih vremenskih uslova tokom ovih meseci, to je i period godišnjih odmora. Tada su cene smeštaja i avio karata najviše, a popunjenost najveća. Ukoliko Vaš idealan odmor zamšljate uz lepo vreme, manju gužvu i pristupačnije cene onda su maj, jun i oktobar idealni meseci za posetu. S obzirom da se danas klima svuda u svetu izmenila, ukoliko odaberete i neki od ostalih meseci u godini za posetu Baliju, to ne mora da znači ćete imati svakoga dana kišu, a toplo vreme Vam je svakako zagarantovano.
NOVAC
Zvanična valuta je indonežanska rupija (IDR). Odnos eura je sledeći: 1€ = 114880 IDR. Bankomati postoje, ali se ne može osloniti na njih. Kartice ne možete koristiti uvek. O pojedinostima posavetujte se sa Vašom bankom i obavezno prijavite odlazak u inostranstvo, kako Vam kartice ne bi bile blokirane.
ZDRAVSTVENA SITUACIJA
Za ulazak na teritoriju Indonezije, zakonski nije potrebno da primate vakcine, ali se svakako konsultujte sa svojim lekarom. Preporučuje se konzumiranje flaširane vode. Od lekova sa sobom poneti lekove za redovnu terapiju ako je imate, probiotik, lekove za snižavanje temperature, protiv bolova, odnosno lekove koje generalno nosite sa sobom na putovanje. Ponesite obavezno i kremu za sunčanje i Autan.
HRANA I PIĆE
Tradicionalna ishrana obuhvata pirinač, nudle, piletinu, govedinu (Džogdžakarta), svinjetinu (Bali) povrće i voće, morske plodove i ribu. Jela mogu biti izuzetno ljuta, tako da se savetuje da proverite pre porudžbine. Ulična hrana se preporučuje (pre svega jer je ovo područje sa tradicijom ulične hrane, možete probati i veliki broj internacionalnih kuhinja). Alkohol je poprilično skup. Takođe u većini restorana gde se hrani muslimansko stanovništvo nemojte ni pitati za alkohol. Probajte kopi luvak kafu, ali i domaće alkoholno piće Arak, pivo Bintang. Voće perite flaširanom vodom ili oljuštite. Od jela obavezno probati nasi kampur, nasi goreng (na bazi pirinča), mie goreng (na bazi nudli), gado gado (salata sa barenim krompirom), rendang (govedina), babi guling (svinjetina). Običaj je ostaviti bakšiš u restoranima.
SIGURNOST I BEZBEDNOST
Indonezija je bezbedna destinacija, ali morate biti oprezni kada su u pitanju vaše lične stvari, posebno na ulicama, gde je više gužve ili u metrou. Posebno obratiti pažnju na stvari prilikom večernjeg šetanja po Džogdžakarti ili izlaska na Baliju. Izbegavajte bilo kakva opojna sredstava, svi opijati su zabranjeni i ilegalni, a za posedovanje ilegalnih supstanci određuje se smrtna kazna! Vodite računa kad fotografišete, jer ukoliko želite da ulikate nekoga, morate obavezno pitati. S obzirom da se radi o zemlji gde je većinsko stanovništvo muslimansko, vodite računa i poštujte pravila ponašanja i odevanja. Ispred hramova, džamija obavezno se izuvajte. Zabranjeno je da u prevoz i hotele unosite voće Durian i možete platiti kaznu! U svakodnevnom životu najviše se koristi desna ruka, jer se leva smatra nečistom. Ne okretati stopala ka drugim ljudima. Obavezno voditi računa o majmunima, može ih biti svuda, nisu agresivni ali vas i u igri mogu ogrebati. Takodje vole da kradu stvari od turista. Izbegavati kontakt očima sa majmunima.
ODEVANJE
Od odeće je potrebna letnja, laganija garderoba, ali obavezno ponesite sa sobom nešto dugačkih rukava i nogavica pre svega zbog aviona, ali i oblilaska grada i ulaska u džamije ili druga svetilišta. Ponesite i kišobran ili kabanicu ali i šešir, maramu ili kačket. Za posetu budističkim i hindu hramovima mora se ispoštovati kodeks oblačenja: pokrivena ramena, dekolte i kolena. Preporuka je da sa sobom ponesete maramu ili da na samoj destinaciji kupite sarong (tradicionalni komad odeće) koji ćete vezivati oko struka prilikom ulaska u hramove.
STRUJA, INTERNET I KOMUNIKACIJE
Što se tiče električne energije, napon je isti kao kod nas, i nisu Vam potrebi adapteri za utičnice. Skoro svi smeštaji, restorani ili kafići imaju wi-fi i internet generalno dobro funkcioniše.
SUVENIRI
Od suvenira preporučujemo tradicionalnu odeću i materijale, batik, kopi luvak kafu, Garam slatke cigare sa karanfilićem, začine, čajeve, statuice hindu božanstava… Zabranjeno je iznositi školjke, korale i druge predmete iz prirode.
OSTALO
Ukoliko želite da rentirate vozilo ili motor potrebna vam je međunarodna vozačka dozvola. Ukoliko se odlučite morate biti izuzetno oprezni jer je stanje u saobraćaju poprilično haotično. Druga opcija je iznajmljivanje auta i vozača.
Važne napomene
Molimo Vas pročitajte pažljivo ove napomene. Smatramo vrlo važnim da naši putnici budu dobro informisani, što omogućuje manje nesporazuma tokom putovanja i ugodnije iskustvo.
NAPOMENE:
Opšte napomene:
- Prilikom prijave potrebno je dostaviti kopiju pasoša/podatke pasoša sa kojim će putnik putovati na samo putovanje. Obavezno je da putnik proveri trajanje i ispravnost putnog dokumenta, kao i broj slobodnih stranica potrebnih za putovanje.
- Svi pasoši moraju imati rok važenja minimum 180 dana (6 meseci) od dana povratka u zemlju.
- Organizator putovanja zadržava pravo promena pojedinih sadržaja u programu usled vanrednih okolnosti i stvari koje agencija ne može predvideti, u vreme zaključenja ugovora.
- Organizator putovanja nije ovlašćen i ne ceni valjanost putnih i drugih isprava.
- Za sve informacije date usmenim putem agencija ne snosi odgovornost.
- Potpisnik Ugovora o putovanju ili predstavnik grupe putnika obavezan je da sve putnike upozna sa ugovorenim programom putovanja, uslovima plaćanja i viziranja.
- Putnici su dužni da dva dana pred put provere tačno vreme i mesto polaska grupe.
- Putnik je dužan da se sam upozna sa pravilima ponašanja zemlje u koju putuje i da poštuje važeće zakonske carinske propise.
- U prevoznim sredstvima je najstrože zabranjeno pušenje, konzumiranje alkohola i opojnih sredstava.
- Putnici su dužni da, u autobusu i drugim prevoznim sredstvima kojima se vrši transfer, ostanu na svojim mestima, i ne smeju ih napuštati na mestima koja nisu predviđena za pauze (granice, ček point stanice, naplatne rampe itd). U slučaju da putnik napusti vozilo bez prethodnog dogovora sa predstavnikom agencije, sam snosi sve eventualne troškove i posledice.
- Putnik koji svojim neadekvatnim ponašanjem uznemirava druge putnike ili ometa vozače i pratioca u poslu, biće odmah isključen sa putovanja i sva odgovornost prelazi na njega bez prava na žalbu i povraćaj novca.
- Putnik je dužan da poštuje satnicu određenu od strane predstavnika agencije na putovanju, u suprotnom predstavnik agencije ima pravo da putnika isključi sa putovanja.
- U turističkim autobusima nije moguća upotreba toaleta; u skladu sa planom i programom puta pauze se prave na 3-4 sata (u zavisnosti od lokacije i opremljenosti benzinske stanice) koje putnici mogu iskoristiti za upotrebu toaleta.
- Agencija određuje raspored sedenja, mesto polaska, mesta za pauzu i dužinu iste; uplatom prevoza, putnik prihvata sve gore navedeno, bez prava na prigovor i žalbu.
- Aranžman je rađen na bazi od minumum 10 putnika za daleka putovanja i 50 putnika za evropska putovanja.
- U slučaju nedovoljnog broja putnika za relizaciju aranžmana ili drugih objektivnih okolnosti, organizator putovanja obaveštava putnike o otkazu aranžmana najkasnije 10 dana pre datuma polaska za daleka putovanja i 5 dana pre datuma polaska za evropska putovanja.
- Kod aranžmana koji uključuju prevoz avionom, nakon kupovine avio karata nemoguće je refundiranje istih i u tom slučaju važe uslovi avio kompanija.
- Kod aranžmana koji uključuju prevoz low cost avio kompanija, u slučaju odlaganja leta, otkaza ili gubitka konekcije putnici su dužni da sami plate novonastale troškove i agencija ne može da utiče na okolnosti koje su van njenog dometa.
- Cene low cost aranžmana podložne su promenama i po uplati avansa se proveravaju tarife i putniku se potvrđuje cena aranžmana.
- Agencija ne snosi odgovornost usled promena avio konekcija od strane avio kompanije.
- Satnice letova navedene u planu i programu ili dobijene od strane agencije podložne su promeni i isključivo zavise od avio kompanije.
- Agencija zadržava pravo odabira prevoznog sredstva za transfere i vrši ih do smeštaja ukoliko je to fizički moguće.
- Za sve ponuđene ili dostupne opcione doplate u vezi sa planom i programom puta ili smeštajem, potrebno je izjasniti se prilikom prijave za putovanje.
- Ukoliko neki putnik sam odluči da promeni deo plana i programa puta, agencija nema odgovornost da tom putniku obezbedi transfer/raniji ili kasniji check in ili check out u smeštaj/drugačija noćenja u smeštajima, od onoga što je predviđeno planom i programom puta.
- Maloletni putnici prilikom putovanja moraju imati overenu saglasnost roditelja.
- Zbog poštovanja satnica predviđenih programom putovanja, kao i poštovanja vremena ostalih putnika iz grupe, ne postoji mogućnost zadržavanja na granici koja predstavlja izlazak iz Evropske Unije, radi overe računa i povraćaja poreza iz Evropske Unije (TAX FREE)
- Naša preporuka je da povedete računa na Vašem putovanju o ličnim dokumentima i novcu.
- Za ovaj aranžman primenjuju se OPŠTI USLOVI PUTOVANJA usklađeni sa YUTA standardom.
- Putnici koji ne izmire dugovanja i ne uplate putovanje do krajnjeg roka naznacenog u planu i programu i koji ne obaveste agenciju na bilo koji pismeni nacin u roku od 24 sata od datuma isteka roka placanja, bice tretirani kao da su odustali od putovanja
- Putnicima se preporučuje da uplate osiguranje od otkaza aranžmana.
- U okviru razgledanja gradova navedenih u programu putovanja, nisu predviđene posete ni obilasci enterijera javnih građevina, institucija i spomenika kulture, osim kada je to predviđeno i istaknuto programom putovanja.
- Obilazak gradova u okviru programa putovanja je moguće realizovati pešaka, privatnim prevozom, gradskim prevozom ili bilo kojim drugim sredstvom.
- Putnicima kojima imaju za cilj posete muzejima i galerijama, preporučuje se da unapred provere radno vreme istih i da željene posete usklade sa slobodnim vremenom.
- Putnici su dužni da vode računa o svojim putnim ispravama, novcu i stvarima u toku trajanja aranžmana. Ostavljanje vrednih stvari u prevoznim sredstvima i u hotelskim sobama nije preporučljivo, jer ni organizator putovanja, niti prevoznik, niti hotel ne odgovara za iste! U slučaju krađe (gubitka ličnih stvari), putnik može zatražiti nadoknadu štete samo za svoje osigurane stvari kod ovlašćenih osiguravajućih kuća. Organizator putovanja ne može odgovarati, niti se organizatoru putovanja pišu prigovori i žalbe vezani za krađe i nepredviđene okolnosti.
- Maloletnoj deci koja putuju bez jednog roditelja potrebna je saglasnost drugog roditelja za prelazak granice ili ukoliko putuju bez pratnje roditelja moraju imati punoletnog pratioca i overenu saglasnost oba roditelja pri prelasku granice. Izjava saglasnosti roditelja mora biti overena kod notara.
- Bezbednost lica i putnika, kao i zdravstveno stanje u kom se putnik nalazi je potpuno lična i stvar je lične odgovornosti. Svi putnici moraju biti svesni zdravstvene i bezbednosne situacije zemalja u koje putuju.
- Za ovo putovanje postoji poseban uslov putovanja, gde svi putnici svojom uplatom aranzmana potvrđuju da su saglasni sa istim. Avio karte se obično kupuju nekoliko meseci unapred i ukoliko putnik nakon prijave i uplate otkaže putovanje, dužan je da plati troškove avio karte u skladu sa uslovima avio kompanije. Gore pomenuta obaveza je istaknuta u zakonu kod člana 71. ako lice kome je poverena usluga prevoza zahteva naknadu za promenu imena putnika ili poništavanje karte i izdavanje nove, organizator putovanja ima pravo i na naknadu tih troškova.
Napomene u vezi sa smeštajem:
- Organizator putovanja, zadržava pravo rasporeda po sobama, u skladu sa strukturom soba smeštajnog objekta; ukoliko postoji mogućnost, agencija se trudi da izađe u susret željama putnika (molimo Vas za razumevanje, budući da je ovo putovanje zamišljeno kao dobra zabava i avantura).
- U smeštajne objekte se ulazi prvog dana boravka u skladu sa pravilima tog smeštajnog objekta. Najčešće je check-in u popodnevnim časovima (14h ili 15h), a check-out je poslednjeg dana boravka najčešće do 10h ili 11h.
- Opisi smeštajnih objekata su informativnog karaktera.
- Neki od dopunskih sadržaja smeštajnih objekta su dostupni uz doplatu. Postoji mogućnost odstupanja i promena oko dostupnosti nekih sadržaja, jer isključivo zavise od smeštajnih objekata (npr. sef, parking, mini-bar, TV, klima uređaj…)
- Putnik je dužan da poštuje pravila smeštajnog objekta i sam snosi odgovornost usled sankcionisanja od strane osoblja smeštajnog objekta.
- U nekim smeštajima Azije, Afrike i Latinske Amerike nema vruće vode.
- Smeštajni kapaciteti vrše smeštaj putnika i određuju raspored i tip soba prema svojoj raspoloživosti u datom trenutku. Agencija nije u mogućnosti da klijentima potvrdi da li će kreveti biti twin (razdvojeni) ili double (veliki francuski ležaj), kao ni spratnost u samom smeštaju, osim ukoliko to nije posebno naznačeno Ugovorom. Klijent je uplatom aranžmana saglasan sa tom činjenicom i uslovima smeštaja bez prava na žalbu.
- Putnici koji putuju sami u nekim programima imaju mogućnost da uz doplatu budu sami u jednokrevetnoj sobi. Ukoliko putnik želi da se spoji sa nekim drugim putnikom iz grupe i ne želi da plaća doplatu, prihvata da se spoji sa bilo kojom osobom iz grupe, bez obzira na godine i pol saputnika. U tim situacijama, agencija apsolutno ne odgovara za bilo kakve eventualne neprijatnosti ili neslaganja koje putnici mogu da imaju na putu.
Napomene u vezi sa fakultativnim izletima:
- Fakultativni izleti nisu obavezni deo putovanja, i za fakultativne izlete nije obezbeđena zaštita u pogledu garancija putovanja.
- Termini i cene fakultativnih izleta su promenljivi i zavise od slobodnih termina po lokalitetima, broja prijavljenih putnika i objektivnih okolnosti.
- Fakultativni izleti se realizuju od strane lokalnih agencija i organizator putovanja nije u mogućnosti da utiče na stvari Van dometa agencije vezane za samu realizaciju izleta.
- Fakultativne izlete vode lokalni vodiči na samim lokalitetima na engleskom jeziku. Uplatom izleta putnik prihvata sve uslove lokalne agencije bez prava na žalbu.
- Agencija ne može uticati na dužinu trajanja putovanja do lokaliteta, vremena polaska, povratka ili obilazaka kao ni stručnost lokalnih vodiča.
- Prilikom uplate fakultativnog izleta, putnik prihvata uslove lokalne agencije, organizatora fakultativnog izleta, i dužan je da o uslovima obavesti saputnike za koje uplaćuje izlet. Bilo kakve naknadne izmene, promene i odustajanja od izleta nakon uplate, nisu moguća, niti je moguće u bilo kojim okolnostima refundirati uplaćeni novac.
- Molimo sve putnike da se pre uplate fakultativnog izleta upoznaju sa predviđenim itinerarom i uslovima fakultativnog izleta.
Napomene u vezi sa vizama:
- Putnici su u obavezi da se upoznaju sa viznim režimom države u koju putuju.
- Pojedine ambasade zahtevaju lično prisustvo putnika prilikom viziranja i putnici su dužni da pravila ambasade ispoštuju.
- Putnici su dužni da dokumenta za viziranje dostave najkasnije mesec dana pre putovanja, a ukoliko ih ne dostave u navedenom roku, dužni su da sami obezbede vize za putovanje.
- Putnici koji ne poseduju nove biometrijske pasoše Republike Srbije dužni su da se sami upoznaju sa viznim režimom države u koju putuju i da sami obezbede vize za putovanje.
- Agencija ne garantuje dobijanje vize i nije ovlašćena da utvrđuje validnost dokumenata.
- U slučaju nedobijanja vize agencija ne snosi odgovornost.
Licenca Organizatora putovanja Jungle tribe OTP 32/2023, kategorija A
Ovlašćeni subagent STUP Vršac a.d. Vršac – ogranak STUP TRAVEL,
Vršac, Stepe Stepanovića 9, tel/faks: 013/833-450,
Beograd, Nebojšina 41a, tel: 011/42-30-300, faks: 011/42-30-301.
Licenca OTP 87/2021 kategorija A
e-mail: office@stuptravel.rs
stuptravel.rs